söndag 30 november 2008

Host, host

Trots att klockan bara är 12 har jag redan hunnit göra sjukt mycket - ätit frukost två gånger, letat efter och hittat adventpynt i källaren, satt upp pyntet, tvättat två maskiner och vikt hundra kilo tvätt. Dessutom har jag druckit kaffe och ätit en bulle, läst två morgontidningar samt söndagsbilagan från förra veckan som legat i fönsterbänken och väntat på att bli läst. Jag har också gullat mycket med båda barnen, grälat med maken, och tittat på fyrtionio barnprogram på samtliga sändande kanaler. Hur har jag hunnit med allt detta? Jo, jag och M steg upp kl 5. Då hade hon hostat oavbrutet hela natten, så vi hade vaknat och kramats och klappat varandra ungefär en gång i halvtimmen ända sen midnatt, så när klockan passerat 5 var vi ganska redo att stiga upp. Nu ligger den lilla hosterskan utslagen i sängen.  

En bra grej med att vara vuxen är att man väldigt sällan kräks när man hostar. En bra grej med att vara barn är att man inte verkar bry sig så mycket om att man kräks. M hostar så hon storkräks och konstaterar bara torrt "Oj, kom kräk" och tittar ner på pölen. Jag är imponerad.

Inga kommentarer: