torsdag 20 november 2008

En låda kommer lastad. Med vadå? Med KÅL!

Sugen på grönkål?

Ett äpple på anabola steroider

Jag vet inte vad som har hänt, jag trodde att jag var glasklar med att det var slut på kåleran här i familjen. Jag har skrivit om det på bloggen, mejlat min man J (som är grönsakslådeansvarig) och även påtalat det ett antal gånger. Trots det - vad tror ni lådan vi fick idag var lastad med? I och för sig lite mer av andra goda grejer (äpplen, rotselleri, rödbetor, gula morötter, purjolök, minirödlökar, mm), men även en stort huvud rödkål och en gigantisk knippe grönkål. Därför efterlyser jag nu recept med grönkål. Och att den som inte behöver ansvara för något annat här i hemmet än grönsakslådan åtminstone gör det, hälsar Sur-Kajsa.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Man dekorerar väl julskinkan med det... Men det är det enda jag kan komma på.

Kram Linda

Anonym sa...

Grönkålssoppa; hackad grönkål, c.f., buljong, lite vitt vin och avocado, peppar, muskot...

men man kan nog helt klart få nog av kål....