söndag 7 december 2008

Dålig tajming

Mamma, Pappa, barn

Our house

Vårt hus med upp och nervänd fasad

Det är något fel på mig. När J har åkt för att repa med bandet, M är rätt så hänging efter helgens magsjuka, och lille O är supertrött, ligger i sin säng, gnyr och inte riktigt har bestämt för om han ska somna eller inte, då - just då - börjar jag bygga ett pepparkakshus. Vissa kan det här med tajming, jag kan det uppenbarligen inte, för kombinationen kokande socker på spisen som nu nu nu måste användas innan den bränns eller stelnar och två trötta barn, är inte helt lyckad. I alla fall grejade vi det hela, även om jag råkade sätta ihop vissa delar (hade köpt ett hus i färdiga delar) upp och ner. Skorstenen var dessutom trasig så den åt jag upp med en gång. Sen pyntade jag och M huset med florsocker, nonstop och kokos, och sist men inte minst en seg gubbe för varje familjemedlem. Voila!




2 kommentarer:

Anonym sa...

Pepparkakshus är aldrig dåliga. Tajming, schmajming.

Anonym sa...

konstaterade just att jag måste ju göra ett pepparkakshus med mina barn i helgen :) TACK för din inspiration! :)

(Kollega med din underbara syster Anna!)