onsdag 10 december 2008

Dagen som aldrig ville ta slut

Gårdagen var den längsta dagen i mitt liv. Den som säger att små bebisar inte kan bli magsjuka borde ha kommit och hälsat på. Den stora hade äntligen, efter två veckor, frisknat till, men kunde inte gå till dagis eftersom ingen kunde gå och lämna henne. Om jag säger så här - vi hade en ganska liberal TV-policy igår. Så tack Barnkanalen, tack Nickelodeon. Och framför allt - TACK You Tube. Tack för alla gryniga avsnitt av Barbapapa vi såg på samtliga europeiska språk (utom svenska), för den jättekonstiga Bamselåten som kördes på manuell repeat, för Mupparna, Sesame street, och inte minst för Pippi Långstrump på koreanska. Klockan 18.45 gick vi och lade oss. Bland allt youtubande hittade jag denna bortglömda klenod som jag inte kan undanhålla er. Se och njut!



2 kommentarer:

Anonym sa...

Intressant att tänka på att de var de coola i Falun...

john sa...

oj. jag får rysningar, orkade knappt se hela videon, men kunde trots allt inte sluta. det var en sådan "skräckblandad förtjusning" känsla.