torsdag 12 februari 2009

Ett anfall av mani

I natt vaknade O klockan tre och hade sovit klart. Han var pigg och glad och tittade med sina stora ögon och gurglade mycket högljutt. Det betydde att även hans mamma hade sovit klart. När han sen somnade igen vid sex, vaknade hans storasyster. I morse var jag ett tag så trött att jag trodde att jag skulle börja gråta - men sen bestämde jag mig för att det rätta sättet att tackla den här dagen var att sätta in en mycket kraftfull offensiv. Så jag har varit fullkomligt manisk. Det här har jag gjort:
  • Storhandlat
  • Rensat ur, skrubbat och sorterat hela skafferiet
  • Gjort barnmat (blomkålspuré med morötter och ris)
  • Förberett middagen (det blir några provencalska kåldolmar)
  • Vattnat blommorna (det gör vi ungefär varannan månad - det är ett mirakel att våra växter lever)
  • Betalat räkningar
  • Dammsugit köket
  • Gjort müsli
  • Diskat
Sen har jag förstås också hunnit fika lite grann. Det har jag alltid tid för. 

Inga kommentarer: